۲۱ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۲۲

نظامی خبر داد:

بیش از یک میلیون اراضی ملی استان مرکزی سند دار شدند

بیش از یک میلیون اراضی ملی استان مرکزی سند دار شدند

اراک-خبرگزاری مهر: معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: یک میلیون و 750 هزار از اراضی ملی استان مرکزی سند دار شدند.

قاسم نظامی  در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تا کنون برای یک میلیون و 750 هزار از اراضی ملی استان مرکزی سند مالکیت صادر شده است.

وی ادامه داد: مساحت اراضی استان مرکزی بیش از 2 میلیون و 900 هزار هکتار می باشد که از این میزان 800 هزار هکتار اراضی مستثنیات و بیش از 2 میلیون و 100 هزار هکتار آن از عرصه های منابع طبیعی است که نقش بسزایی در مدیریت جامع مراتع استان مرکزی و حفظ انفال و ثروت های خدادادی دارد.

نظامی اظهارداشت: از ابتدای اجرای طرح ممیزی اراضی در استان تا کنون برای یک میلیون و 750 هزار هکتار از اراضی ملی سند مالکیت صادر شده که طی برنامه پنجم توسعه برای 370 هزار هکتار باقی مانده نیز سند مالکیت صادر خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد:کار تفکیک انفال در شهرستانهای کمیجان،خنداب،محلات و دلیجان به اتمام رسیده و طرح تفکیک انفال در چهار شهرستان خمین ،آشتیان،فراهان و تفرش نیز تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی اضافه کرد: هدف از تفکیک اراضی ملی و مستثنیات مردم و اخذ سند ، مدیریت و تثبیت حاکمیت دولت بر اراضی، استفاده بهینه از منابع آب، خاک و مشخص کردن مرز بین مستثنیات مردم و اراضی ملی و منابع طبیعی می باشد.

کد خبر 1787979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha